dimarts, 4 d’octubre del 2011

BARRANCO DEL JABALÍ + TAJO CORTÉS( RIO BERMEJO )

Diumenge 2 d'Octubre del 2011

Aprofitant el cap de setmana que estem a Granada per participar a la competició que es va celebrar el dissabte, el diumenge anem cap a las Alpujarras junt amb l'equip de l'AEP.Decidim que farem la part final del barranc del Jabalí i el descens del Tajo Cortés, que és la part més interessant del rio Bermejo.Per arribar-hi anem fins al poble de Capileira i seguim per la pista asfaltada que travessa el poble, anem pujant per aquesta fins que surt una pista en bon estat que ens deixa a una area recreativa on hi ha un pont(sota d'aquest pont veiem el barranc), en aquest punt deixem els cotxes.

Per fer el Jabalí pugem per l'esquerra hidrogràfica del barranc que vé per la dreta mirant la muntanya, anem pujant fins trobar un canal que seguim de pla i ens deixa al llit del riu(uns 30 minuts).Comencem aquí el descens del Jabalí, un barranc amb poca aigua però molt freda que té alguns petits ràpels, tobogans i salts i que és força fàcil, el Jabalí s'acaba quan conflueix amb el rio Bermejo que ens vé per la dreta un xic abans d'arribar al pont on tenim el cotxe, aquí comença el descens del Tajo Cortés, aquest és impresionat amb força aigua i amb ràpels de entre 18 i 20 mts ens posa les piles(cal dir que en época de desgel cal tenir precaució en aquest barranc), finalment acabem en un punt on es veu una escala que baixa de l'area recreativa i que en 10 minuts pujem al cotxe.

Ha estat un descens molt interessant i que ens ho hem passat molt bé, descens realitzat per Raimon, Anneta, Jaume, Jairo, Anna i Xevi.